IN-Z & Core ICT: de samenwerking

IN-Z goes Core ICT: hoe twee netwerkorganisaties zorgen voor gebundelde krachten

KLANT
vzw IN-Z
PROBLEEM
Ondermaatse capaciteit van de huidige infrastructuur
OPLOSSING
Een schaalbare technologische infrastructuur die een snelle groei ondersteunt

IN-Z goes Core ICT: hoe twee netwerkorganisaties zorgen voor gebundelde krachten

Core ICT gelooft niet in gewone klantrelaties. In elke samenwerking die we aangaan, treden we steevast op als partner voor IT-ondersteuning. Zo ook voor IN-Z: deze organisatie ontzorgen we van het technische luik. Resultaat? Meer menselijkheid, meer slagkracht.  IN-Z ICT verantwoordelijke Stijn De Winter blikt terug op het partnerschap met Core ICT.

 

IT-ondersteuning voor meer schaalbaarheid

In een notendop creëert IN-Z duurzame jobs voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door maatschappelijk relevante dienstverlening uit te bouwen. De vzw mag terugblikken op een snelle en spectaculaire groei, wat enkel mogelijk was met de nodige wendbaarheid. “Vergelijk ons gerust met één grote start-up garage”, vertelt De Winter. “Vroeger deden al onze coördinatoren hetzelfde werk, nu werken we als verschillende units samen in één groot team. Functies en rollen veranderen, maar dat is normaal in een wendbare organisatie zoals de onze.”

Maar die snelle groei vereiste ook een doorgedreven technologische infrastructuur. De Winter heeft het over een digitale transformatie die begon bij de basis: medewerkers toegang verlenen tot e-mail en alle vestigingen voorzien van internet. “De servers waren in eigen beheer, maar we moesten meermaals investeren in nieuwe technologie”, weet De Winter. “Doordat we zo snel groeiden, ontbrak onze infrastructuur telkens aan capaciteit. Dat was niet schaalbaar, en zou onze groei belemmeren.”

Tot IN-Z onder leiding van De Winter in zee ging met Core ICT. Die laatste beheert de volledige server-infrastructuur van IN-Z en de virtuele desktops. Bovendien verleent Core ICT ook aanvullende ondersteuning. “Core ICT kan onze noden steeds aanvoelen”, getuigt De Winter. “De samenwerking verloopt organisch: soms benaderen wij Core ICT met een specifieke vraag, maar op andere momenten doen zij proactieve voorstellen. Dat gaat dan bijvoorbeeld over een aanpassing in de infrastructuur, die ons een aanzienlijke besparing kan opleveren.”

 

Gedeelde waarden, gedeeld succes

Volgens De Winter creëert die wisselwerking een stevige basis van vertrouwen. “Daar moeten wij het als menselijke organisatie van hebben”, zegt hij resoluut. “We zetten volop in op technologie, maar telkens om een zekere mensgerichte doelstelling te verwezenlijken. Vooraleer we iets op grote schaal uitrollen, experimenteren we veel. De enige voorwaarde: worden onze mensen – zowel intern als extern – hier gelukkig van? Onze cultuur vraagt dan ook om partners met dezelfde filosofie.”

En dat vindt de vzw terug in Core ICT. “De manier waarop het bedrijf zaken doet, is geen kopie van onze waarden”, verduidelijkt De Winter. “Maar het team kan zich verplaatsen in onze visie, en die vertalen naar een transparante en kwalitatieve samenwerking. De technische medewerkers beschikken over een zekere maturiteit, waardoor onze organisatie meer slagkracht krijgt. Zo wordt er steeds eerlijk en direct gecommuniceerd – ook als er iets misloopt. Als kers op de taart genieten we 24/7 ondersteuning.”

Maar voor De Winter het belangrijkste: relationship management. “Ze doen echt de moeite om een relatie met ons op te bouwen”, licht hij toe. “Als netwerkorganisatie appreciëren we dat ten zeerste. Wij geloven niet in puur transactionele contacten met leveranciers, wel in partners die elkaar weten te versterken.”

 

Vinger aan de pols

Aangezien zowel IN-Z als Core ICT als organisatie evolueren, houdt die laatste de vinger aan de pols met kwartaalmeetings en ad hoc overlegmomenten.

“Het gaat er heel informeel aan toe, en vooral no-nonsense”, weet De Winter. “Wat kan er beter? Hoe optimaliseren we bepaalde processen? Dat wordt stuk voor stuk besproken, en daarna doet Core ICT het nodige. En dat allemaal in een ongedwongen sfeer. Dat geeft een nieuwe dimensie aan samenwerken.

 

Wil je graag meer weten over deze case, heb je vragen over vermelde producten of zoek je ook een aanpak op maat voor een specifiek probleem? Neem dan zeker contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Vacature-system-engineer-medior-Syntory

IN-Z goes Core ICT: hoe twee netwerkorganisaties zorgen voor gebundelde krachten

KLANT
vzw IN-Z
PROBLEEM
Ondermaatse capaciteit van de huidige infrastructuur
OPLOSSING
Een schaalbare technologische infrastructuur die een snelle groei ondersteunt

IN-Z goes Core ICT: hoe twee netwerkorganisaties zorgen voor gebundelde krachten

Core ICT gelooft niet in gewone klantrelaties. In elke samenwerking die we aangaan, treden we steevast op als partner voor IT-ondersteuning. Zo ook voor IN-Z: deze organisatie ontzorgen we van het technische luik. Resultaat? Meer menselijkheid, meer slagkracht.  IN-Z ICT verantwoordelijke Stijn De Winter blikt terug op het partnerschap met Core ICT.

 

IT-ondersteuning voor meer schaalbaarheid

In een notendop creëert IN-Z duurzame jobs voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door maatschappelijk relevante dienstverlening uit te bouwen. De vzw mag terugblikken op een snelle en spectaculaire groei, wat enkel mogelijk was met de nodige wendbaarheid. “Vergelijk ons gerust met één grote start-up garage”, vertelt De Winter. “Vroeger deden al onze coördinatoren hetzelfde werk, nu werken we als verschillende units samen in één groot team. Functies en rollen veranderen, maar dat is normaal in een wendbare organisatie zoals de onze.”

Maar die snelle groei vereiste ook een doorgedreven technologische infrastructuur. De Winter heeft het over een digitale transformatie die begon bij de basis: medewerkers toegang verlenen tot e-mail en alle vestigingen voorzien van internet. “De servers waren in eigen beheer, maar we moesten meermaals investeren in nieuwe technologie”, weet De Winter. “Doordat we zo snel groeiden, ontbrak onze infrastructuur telkens aan capaciteit. Dat was niet schaalbaar, en zou onze groei belemmeren.”

Tot IN-Z onder leiding van De Winter in zee ging met Core ICT. Die laatste beheert de volledige server-infrastructuur van IN-Z en de virtuele desktops. Bovendien verleent Core ICT ook aanvullende ondersteuning. “Core ICT kan onze noden steeds aanvoelen”, getuigt De Winter. “De samenwerking verloopt organisch: soms benaderen wij Core ICT met een specifieke vraag, maar op andere momenten doen zij proactieve voorstellen. Dat gaat dan bijvoorbeeld over een aanpassing in de infrastructuur, die ons een aanzienlijke besparing kan opleveren.”

 

Gedeelde waarden, gedeeld succes

Volgens De Winter creëert die wisselwerking een stevige basis van vertrouwen. “Daar moeten wij het als menselijke organisatie van hebben”, zegt hij resoluut. “We zetten volop in op technologie, maar telkens om een zekere mensgerichte doelstelling te verwezenlijken. Vooraleer we iets op grote schaal uitrollen, experimenteren we veel. De enige voorwaarde: worden onze mensen – zowel intern als extern – hier gelukkig van? Onze cultuur vraagt dan ook om partners met dezelfde filosofie.”

En dat vindt de vzw terug in Core ICT. “De manier waarop het bedrijf zaken doet, is geen kopie van onze waarden”, verduidelijkt De Winter. “Maar het team kan zich verplaatsen in onze visie, en die vertalen naar een transparante en kwalitatieve samenwerking. De technische medewerkers beschikken over een zekere maturiteit, waardoor onze organisatie meer slagkracht krijgt. Zo wordt er steeds eerlijk en direct gecommuniceerd – ook als er iets misloopt. Als kers op de taart genieten we 24/7 ondersteuning.”

Maar voor De Winter het belangrijkste: relationship management. “Ze doen echt de moeite om een relatie met ons op te bouwen”, licht hij toe. “Als netwerkorganisatie appreciëren we dat ten zeerste. Wij geloven niet in puur transactionele contacten met leveranciers, wel in partners die elkaar weten te versterken.”

 

Vinger aan de pols

Aangezien zowel IN-Z als Core ICT als organisatie evolueren, houdt die laatste de vinger aan de pols met kwartaalmeetings en ad hoc overlegmomenten.

“Het gaat er heel informeel aan toe, en vooral no-nonsense”, weet De Winter. “Wat kan er beter? Hoe optimaliseren we bepaalde processen? Dat wordt stuk voor stuk besproken, en daarna doet Core ICT het nodige. En dat allemaal in een ongedwongen sfeer. Dat geeft een nieuwe dimensie aan samenwerken.

 

Wil je graag meer weten over deze case, heb je vragen over vermelde producten of zoek je ook een aanpak op maat voor een specifiek probleem? Neem dan zeker contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Vacature-system-engineer-medior-Syntory

Wil je meer weten

Over onze aanpak?

Geef ons een seintje...