UCM Technics & Core ICT: de samenwerking

UCM Technics verhoogt opslagcapaciteit om bedrijfsinnovatie te stimuleren

KLANT
UCM Technics
PROBLEEM
Nood aan meer capaciteit en betere prestaties om modernisering te kunnen ondersteunen
OPLOSSING
Installatie van vier IBM Spectrum Virtualize nodes in een cluster die de twee IBM Storage FlashSystems 7300 virtualizeren

Opslaglimieten remmen innovatie en groei bij UCM Technics

Om innovatie binnen het bedrijf te stimuleren, werkte UCM Technics (UCM) samen met ons aan de implementatie van een all-flash IBM® Storage-omgeving. Dit zorgde voor voorspelbare, hoge prestaties en een eenvoudiger beheer.

UCM  ondersteunt al sinds 1928 ondernemers en KMO’s in België en begrijpt als geen ander het belang van innovatie. Om haar dienstverlening te versterken en creatievere oplossingen te kunnen aanbieden, lanceerde de organisatie een grootschalig moderniseringsprogramma. Dit omvatte de ontwikkeling van nieuwe bedrijfsprocessen en digitale applicaties, welke aanzienlijk meer capaciteit en betere prestaties vereisten om de IT-infrastructuur te kunnen ondersteunen.

Xavier Lenoble, IT-manager bij UCM, zegt: “In het algemeen moesten we sneller kunnen reageren op nieuwe eisen van interne teams, zodat we nieuwe diensten aan onze klanten konden leveren. We naderden echter de prestatielimieten van onze bestaande opslagomgeving.”

UCM beschikt over een uitgebreide interne capaciteit voor agile ontwikkeling. Dit betekent dat integratie- en regressietests vrijwel continu plaatsvinden, 24 uur per dag. Uiteraard had dit een aanzienlijke impact op de input/output-bewerkingen per seconde (IOPS) van de beschikbare opslag. De belasting werd verder vergroot doordat de tests meestal worden uitgevoerd op snapshots van de volledige productiedata, en niet op een kleinere dataset.

“Wij verversen constant informatie van onze productieomgeving naar onze test- en stagingomgevingen,” zegt Lenoble. “Dit creëert een constante hoge belasting op onze opslaginfrastructuur. Tegelijkertijd hebben we aanzienlijke pieken aan het einde van de maand en het kwartaal met betrekking tot de berekening van salarissen en sociale zekerheidsbijdragen voor onze klanten.”

UCM wilde haar opslaginfrastructuur upgraden om voorspelbare hoge prestaties mogelijk te maken en grote pieken te kunnen opvangen.


“We draaiden voorheen op 85 tot 95 procent van onze maximale IOP’s, wat een risico op knelpunten inhield. Dankzij de extra prestaties en capaciteit van de nieuwe IBM FlashSystem-oplossing zitten we nu doorgaans op 25 of 30 procent.”

— Xavier Lenoble, IT Manager, UCM —


Zakelijke behoeften vertalen naar een technische oplossing

In samenspraak met UCM bekeken we de verschillende mogelijkheden en bepaalden we de meest optimale transformatiestrategie. Tijdens dit proces voerden we een Total Cost of Ownership (TCO) analyse uit voor de komende vijf jaar. Vervolgens stelden we een oplossing voor.

Onze oplossing bestond uit vier IBM Spectrum Virtualize (voorheen: SAN Volume Controller) nodes in een cluster die was uitgestrekt over twee IBM Storage FlashSystem 7300. Deze laatste deden dienst als productieomgeving. Elk FlashSystem 7300 bestond uit 17 x 19,2TB IBM FlashCore®-modules. De back-upopslag werd geleverd door twee IBM Storage FlashSystem 5015-controllers.

Om de geldigheid en schaalbaarheid van de voorgestelde architectuur te onderzoeken, organiseerde we een technische workshop in de IBM Hursley Labs. Dit met als doel grondig te onderzoeken of de voorgestelde architectuur effectief kon omgaan met de unieke workloads van UCM.

“Zoals gewoonlijk konden we onze business uitdagingen presenteren aan Core ICT en stelden zij de juiste technische oplossing voor. zegt Lenoble. “En samen kunnen werken met de IBM FlashSystem-experts gaf ons echt vertrouwen in onze setup. Zo wisten we dat de oplossing ons zou helpen om onze vooropgestelde te bereiken, terwijl de balans tussen kwaliteit en kosten behouden bleef.”

 

“Wanneer we een business uitdaging hebben is Core ICT er om ons te helpen een creatieve technische oplossing te vinden. Ze begrijpen ons bedrijf en kennen onze bestaande infrastructuur, dus hun advies is enorm waardevol.”

— Xavier Lenoble, IT Manager, UCM —

 

Snelheid en ruimte voor innovatie

Na een soepel implementatieproces van twee weken, zag UCM een onmiddellijke verbetering in de opslagprestaties, waarbij de maximale IOPS stegen van 80.000 naar 160.000.
“We draaiden voorheen op 85 tot 95 procent van onze maximale IOPS, wat een risico op knelpunten inhield,” zegt Lenoble. Dankzij de extra prestaties en capaciteit van de nieuwe IBM FlashSystem-oplossing zitten we nu doorgaans op 25 of 30 procent.”

Data compressie wordt nu uitgevoerd in de hardware op de FlashCore-modules, wat de belasting vermindert en bijdraagt aan een vijfvoudige vermindering van de responstijd voor interactieve workloads.


Voorspelbare prestaties mogelijk maken

Naast tijdsbesparing bij het dagelijks klonen van grote productieomgevingen voor regressietests, helpt de nieuwe IBM FlashSystem-oplossing om de levering van cruciale bedrijfsinformatie aan interne gebruikers en externe klanten te versnellen. “Elke dag verversen we databases met honderden gigabytes aan gegevens van de vorige dag,” zegt Lenoble. “We kunnen er nu weer op vertrouwen dat de bijgewerkte versies om 8 uur ‘s ochtends klaar zullen zijn, zodat onze zakelijke gebruikers zich kunnen concentreren op innoveren voor onze klanten.”

Op de oude infrastructuur duurde deze vernieuwingscycli doorgaans ongeveer vier uur. Vandaag duren deze een uur. Dit betekent dat UCM tijd heeft om, indien nodig, taken opnieuw uit te voeren voordat het bedrijf weer opstart.

Het IBM FlashSystem-landschap helpt ook bij het leveren van meer voorspelbare prestaties op andere vlakken. Voorheen, bij het gebruik van de oude opslagsystemen, leverden dezelfde softwaretests aanzienlijk verschillende resultaten op bij elke uitvoering van de test.  “Het was extreem moeilijk om prestaties te valideren,” herinnert Lenoble zich. “Vandaag zien we dezelfde toegangstijden en responstijden elke keer dat we tests uitvoeren, waardoor onze software-engineers weer vertrouwen hebben in onze infrastructuur.”


Gebouwd op een solide partnerschap

We konden de bestaande architectuur vereenvoudigen, waardoor we de fysieke bekabeling tussen de twee datacenters van UCM konden verminderen en er één opslaglaag werd gecreëerd voor alle systemen.

Eén opslaglaag is veel gemakkelijker te beheren door onze kleine teams, en de IBM-oplossing in het algemeen vereist heel weinig beheer,” zegt Lenoble. “We gebruiken dezelfde IBM-opslagbeheersoftware als voorheen, en die continuïteit met de vorige oplossing helpt ook om de administratieve overhead te minimaliseren.

Terwijl UCM plant hoe het de IT-infrastructuur in de komende jaren wil ontwikkelen, inclusief de mogelijke migratie van sommige diensten naar de cloud, blijft het zich wenden tot ons als vertrouwde expertpartner. Wanneer we een business uitdaging hebben, is Core ICT er om ons te helpen een creatieve technische oplossing te vinden, zegt Lenoble. “Ze begrijpen ons bedrijf en kennen onze bestaande infrastructuur, dus hun advies is enorm waardevol.

Xavier Lenoble concludeert: De samenwerking die we hebben met Core ICT is erg belangrijk voor UCM, net zoals onze bredere relatie met IBM. Onze klanten vertrouwen erop dat we stabiele, hoogwaardige diensten leveren, en onze IBM-opslaginfrastructuur is een essentiële ondersteuning, waardoor we een solide basis hebben om op te innoveren.”


Over UCM Technics

UCM Technics asbl (UCM) is een Belgische non-profitorganisatie die samenwerkt met meer dan 130.000 zelfstandigen en meer dan 30.000 KMO’s om optimale werkomstandigheden te creëren. Opgericht in 1928, telt UCM vandaag meer dan 1.000 medewerkers en pleit het voor zowel ondernemerschap als gunstige economische omstandigheden voor het oprichten en ontwikkelen van bedrijven.


Over Core ICT

Core ICT, is een IT-consultancy en IBM Business Partner die op maat gemaakte oplossingen biedt waarmee klanten zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten zonder zich zorgen te maken over de onderliggende technologie. Hun gecertificeerde medewerkers combineren diepgaande technische vaardigheden met een klantgerichte aanpak.

UCM Technics verhoogt opslagcapaciteit om bedrijfsinnovatie te stimuleren

KLANT
UCM Technics
PROBLEEM
Nood aan meer capaciteit en betere prestaties om modernisering te kunnen ondersteunen
OPLOSSING
Installatie van vier IBM Spectrum Virtualize nodes in een cluster die de twee IBM Storage FlashSystems 7300 virtualizeren

Opslaglimieten remmen innovatie en groei bij UCM Technics

Om innovatie binnen het bedrijf te stimuleren, werkte UCM Technics (UCM) samen met ons aan de implementatie van een all-flash IBM® Storage-omgeving. Dit zorgde voor voorspelbare, hoge prestaties en een eenvoudiger beheer.

UCM  ondersteunt al sinds 1928 ondernemers en KMO’s in België en begrijpt als geen ander het belang van innovatie. Om haar dienstverlening te versterken en creatievere oplossingen te kunnen aanbieden, lanceerde de organisatie een grootschalig moderniseringsprogramma. Dit omvatte de ontwikkeling van nieuwe bedrijfsprocessen en digitale applicaties, welke aanzienlijk meer capaciteit en betere prestaties vereisten om de IT-infrastructuur te kunnen ondersteunen.

Xavier Lenoble, IT-manager bij UCM, zegt: “In het algemeen moesten we sneller kunnen reageren op nieuwe eisen van interne teams, zodat we nieuwe diensten aan onze klanten konden leveren. We naderden echter de prestatielimieten van onze bestaande opslagomgeving.”

UCM beschikt over een uitgebreide interne capaciteit voor agile ontwikkeling. Dit betekent dat integratie- en regressietests vrijwel continu plaatsvinden, 24 uur per dag. Uiteraard had dit een aanzienlijke impact op de input/output-bewerkingen per seconde (IOPS) van de beschikbare opslag. De belasting werd verder vergroot doordat de tests meestal worden uitgevoerd op snapshots van de volledige productiedata, en niet op een kleinere dataset.

“Wij verversen constant informatie van onze productieomgeving naar onze test- en stagingomgevingen,” zegt Lenoble. “Dit creëert een constante hoge belasting op onze opslaginfrastructuur. Tegelijkertijd hebben we aanzienlijke pieken aan het einde van de maand en het kwartaal met betrekking tot de berekening van salarissen en sociale zekerheidsbijdragen voor onze klanten.”

UCM wilde haar opslaginfrastructuur upgraden om voorspelbare hoge prestaties mogelijk te maken en grote pieken te kunnen opvangen.


“We draaiden voorheen op 85 tot 95 procent van onze maximale IOP’s, wat een risico op knelpunten inhield. Dankzij de extra prestaties en capaciteit van de nieuwe IBM FlashSystem-oplossing zitten we nu doorgaans op 25 of 30 procent.”

— Xavier Lenoble, IT Manager, UCM —


Zakelijke behoeften vertalen naar een technische oplossing

In samenspraak met UCM bekeken we de verschillende mogelijkheden en bepaalden we de meest optimale transformatiestrategie. Tijdens dit proces voerden we een Total Cost of Ownership (TCO) analyse uit voor de komende vijf jaar. Vervolgens stelden we een oplossing voor.

Onze oplossing bestond uit vier IBM Spectrum Virtualize (voorheen: SAN Volume Controller) nodes in een cluster die was uitgestrekt over twee IBM Storage FlashSystem 7300. Deze laatste deden dienst als productieomgeving. Elk FlashSystem 7300 bestond uit 17 x 19,2TB IBM FlashCore®-modules. De back-upopslag werd geleverd door twee IBM Storage FlashSystem 5015-controllers.

Om de geldigheid en schaalbaarheid van de voorgestelde architectuur te onderzoeken, organiseerde we een technische workshop in de IBM Hursley Labs. Dit met als doel grondig te onderzoeken of de voorgestelde architectuur effectief kon omgaan met de unieke workloads van UCM.

“Zoals gewoonlijk konden we onze business uitdagingen presenteren aan Core ICT en stelden zij de juiste technische oplossing voor. zegt Lenoble. “En samen kunnen werken met de IBM FlashSystem-experts gaf ons echt vertrouwen in onze setup. Zo wisten we dat de oplossing ons zou helpen om onze vooropgestelde te bereiken, terwijl de balans tussen kwaliteit en kosten behouden bleef.”

 

“Wanneer we een business uitdaging hebben is Core ICT er om ons te helpen een creatieve technische oplossing te vinden. Ze begrijpen ons bedrijf en kennen onze bestaande infrastructuur, dus hun advies is enorm waardevol.”

— Xavier Lenoble, IT Manager, UCM —

 

Snelheid en ruimte voor innovatie

Na een soepel implementatieproces van twee weken, zag UCM een onmiddellijke verbetering in de opslagprestaties, waarbij de maximale IOPS stegen van 80.000 naar 160.000.
“We draaiden voorheen op 85 tot 95 procent van onze maximale IOPS, wat een risico op knelpunten inhield,” zegt Lenoble. Dankzij de extra prestaties en capaciteit van de nieuwe IBM FlashSystem-oplossing zitten we nu doorgaans op 25 of 30 procent.”

Data compressie wordt nu uitgevoerd in de hardware op de FlashCore-modules, wat de belasting vermindert en bijdraagt aan een vijfvoudige vermindering van de responstijd voor interactieve workloads.


Voorspelbare prestaties mogelijk maken

Naast tijdsbesparing bij het dagelijks klonen van grote productieomgevingen voor regressietests, helpt de nieuwe IBM FlashSystem-oplossing om de levering van cruciale bedrijfsinformatie aan interne gebruikers en externe klanten te versnellen. “Elke dag verversen we databases met honderden gigabytes aan gegevens van de vorige dag,” zegt Lenoble. “We kunnen er nu weer op vertrouwen dat de bijgewerkte versies om 8 uur ‘s ochtends klaar zullen zijn, zodat onze zakelijke gebruikers zich kunnen concentreren op innoveren voor onze klanten.”

Op de oude infrastructuur duurde deze vernieuwingscycli doorgaans ongeveer vier uur. Vandaag duren deze een uur. Dit betekent dat UCM tijd heeft om, indien nodig, taken opnieuw uit te voeren voordat het bedrijf weer opstart.

Het IBM FlashSystem-landschap helpt ook bij het leveren van meer voorspelbare prestaties op andere vlakken. Voorheen, bij het gebruik van de oude opslagsystemen, leverden dezelfde softwaretests aanzienlijk verschillende resultaten op bij elke uitvoering van de test.  “Het was extreem moeilijk om prestaties te valideren,” herinnert Lenoble zich. “Vandaag zien we dezelfde toegangstijden en responstijden elke keer dat we tests uitvoeren, waardoor onze software-engineers weer vertrouwen hebben in onze infrastructuur.”


Gebouwd op een solide partnerschap

We konden de bestaande architectuur vereenvoudigen, waardoor we de fysieke bekabeling tussen de twee datacenters van UCM konden verminderen en er één opslaglaag werd gecreëerd voor alle systemen.

Eén opslaglaag is veel gemakkelijker te beheren door onze kleine teams, en de IBM-oplossing in het algemeen vereist heel weinig beheer,” zegt Lenoble. “We gebruiken dezelfde IBM-opslagbeheersoftware als voorheen, en die continuïteit met de vorige oplossing helpt ook om de administratieve overhead te minimaliseren.

Terwijl UCM plant hoe het de IT-infrastructuur in de komende jaren wil ontwikkelen, inclusief de mogelijke migratie van sommige diensten naar de cloud, blijft het zich wenden tot ons als vertrouwde expertpartner. Wanneer we een business uitdaging hebben, is Core ICT er om ons te helpen een creatieve technische oplossing te vinden, zegt Lenoble. “Ze begrijpen ons bedrijf en kennen onze bestaande infrastructuur, dus hun advies is enorm waardevol.

Xavier Lenoble concludeert: De samenwerking die we hebben met Core ICT is erg belangrijk voor UCM, net zoals onze bredere relatie met IBM. Onze klanten vertrouwen erop dat we stabiele, hoogwaardige diensten leveren, en onze IBM-opslaginfrastructuur is een essentiële ondersteuning, waardoor we een solide basis hebben om op te innoveren.”


Over UCM Technics

UCM Technics asbl (UCM) is een Belgische non-profitorganisatie die samenwerkt met meer dan 130.000 zelfstandigen en meer dan 30.000 KMO’s om optimale werkomstandigheden te creëren. Opgericht in 1928, telt UCM vandaag meer dan 1.000 medewerkers en pleit het voor zowel ondernemerschap als gunstige economische omstandigheden voor het oprichten en ontwikkelen van bedrijven.


Over Core ICT

Core ICT, is een IT-consultancy en IBM Business Partner die op maat gemaakte oplossingen biedt waarmee klanten zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten zonder zich zorgen te maken over de onderliggende technologie. Hun gecertificeerde medewerkers combineren diepgaande technische vaardigheden met een klantgerichte aanpak.

Wil je meer weten

Over onze aanpak?

Geef ons een seintje...