MOORE & Core ICT: de samenwerking

Continuïteit in coronatijd: achter de schermen van de samenwerking met Moore

KLANT
Moore
PROBLEEM
Hoge cloudkosten
OPLOSSING
Een hyperconverged infrastructuur van Nutanix

Continuïteit in coronatijd: achter de schermen van de samenwerking met Moore

Moore Belgium zet als grootste onafhankelijke accounting en consulting dienstverlener versneld in op groei. Dat vereist niet alleen betrokkenheid, maar ook de mogelijkheid om snel te kunnen schakelen. CIO Sebastien Dubrulle en Senior System Administrator Johan Wauters vertellen hoe Core ICT hen ontzorgt op IT-niveau.

 

Van cloud naar hyperconverged infrastructuur

Moore overwoog net als vele andere sectorgenoten om zijn datacenter naar de cloud te brengen. Maar Dubrulle maakt graag de kanttekening dat die overschakeling niet zaligmakend is. “Bij Moore zagen we al snel in dat die cloudkosten veel hoger zouden liggen dan initieel leek”, zegt hij. “Dan heb ik het over het opzetten ervan, wat toch complex is en input vraagt van veel partijen. Daarnaast zijn de consumptiekosten ook niet mals.”

Moore besloot aan zijn strategie te sleutelen, en overwoog een lokale IT-omgeving. Marktonderzoek wees in de richting van een hyperconverged infrastructuur. Die kon een manier bieden om diensten on-premise te hosten. Maar dan met de snelheid en efficiëntie van de gekende cloud services. “Via via kwamen we bij Core ICT terecht”, vervolgt Wauters. “Hun team stelde Nutanix voor als leverancier van die hyperconverged infrastructuur. Ook HYCU werd naar voren geschoven als back-up software.”

 

Menselijke aanpak van strategie tot implementatie

Moore was meteen overtuigd van de Core ICT aanpak. “We hielden van de no-nonsense benadering, net als de realistische en heldere argumenten”, blikt Dubrulle terug. “Van meet af aan wond Core ICT er geen doekjes om. Ze wisten dus duidelijk waarmee ze bezig waren.”

En niet veel later was de samenwerking beklonken. Van strategie tot implementatie: het Core ICT team nam de IT-omgeving van a tot z voor zijn rekening. “Core ICT leverde alles, en verzorgde het volledige plaatje”, gaat Dubrulle verder. “We waren enorm gerust, want we voelden dat ze de over de nodige kennis en ervaringbeschikten. Niet alleen waren we enorm onder de indruk van de geleverde technologie, ook de snelle communicatie was een verademing. Bij grotere leveranciers riskeer je van het kastje naar de muur te worden gestuurd.”

Op een gegeven moment liep er intern bij Moore wat mis, maar ook dan werd het bedrijf vliegensvlug verder geholpen. “Het brandblussysteem was afgegaan, waardoor het materiaal in de ruimte kapot ging”, vult Wauters aan. “We waren ongerust, want dat gebeurde net tijdens de eerste week van de lockdown. Core ICT schoot meteen te hulp en verving het materiaal. Op zo’n moment voel je de menselijkheid van het bedrijf. En niet onbelangrijk: wij genoten de nodige continuïteit.”

 

Partner op hetzelfde niveau

De komende jaren blijft Core ICT aan boord voor technische ondersteuning. Moore heeft alvast grote ambities.

“Ik verwacht dat onze infrastructuur nog zal uitbreiden”, laat Dubrulle weten. “Wel ben ik ervan overtuigd dat Core ICT in staat is om mee te groeien met onze IT-afdeling. In die zin mogen we onszelf gelukkig prijzen. Uit ervaring weet ik dat het niet eenvoudig is om voor technische ondersteuning de juiste leverancier te vinden. Een bedrijf als het onze heeft een partner nodig met een zeker maturiteitsniveau. Bij Core ICT hebben we dat absoluut gevonden.”

 

Wil je graag meer weten over deze case, heb je vragen over vermelde producten of zoek je ook een aanpak op maat voor een specifiek probleem? Neem dan zeker contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Continuïteit in coronatijd: achter de schermen van de samenwerking met Moore

KLANT
Moore
PROBLEEM
Hoge cloudkosten
OPLOSSING
Een hyperconverged infrastructuur van Nutanix

Continuïteit in coronatijd: achter de schermen van de samenwerking met Moore

Moore Belgium zet als grootste onafhankelijke accounting en consulting dienstverlener versneld in op groei. Dat vereist niet alleen betrokkenheid, maar ook de mogelijkheid om snel te kunnen schakelen. CIO Sebastien Dubrulle en Senior System Administrator Johan Wauters vertellen hoe Core ICT hen ontzorgt op IT-niveau.

 

Van cloud naar hyperconverged infrastructuur

Moore overwoog net als vele andere sectorgenoten om zijn datacenter naar de cloud te brengen. Maar Dubrulle maakt graag de kanttekening dat die overschakeling niet zaligmakend is. “Bij Moore zagen we al snel in dat die cloudkosten veel hoger zouden liggen dan initieel leek”, zegt hij. “Dan heb ik het over het opzetten ervan, wat toch complex is en input vraagt van veel partijen. Daarnaast zijn de consumptiekosten ook niet mals.”

Moore besloot aan zijn strategie te sleutelen, en overwoog een lokale IT-omgeving. Marktonderzoek wees in de richting van een hyperconverged infrastructuur. Die kon een manier bieden om diensten on-premise te hosten. Maar dan met de snelheid en efficiëntie van de gekende cloud services. “Via via kwamen we bij Core ICT terecht”, vervolgt Wauters. “Hun team stelde Nutanix voor als leverancier van die hyperconverged infrastructuur. Ook HYCU werd naar voren geschoven als back-up software.”

 

Menselijke aanpak van strategie tot implementatie

Moore was meteen overtuigd van de Core ICT aanpak. “We hielden van de no-nonsense benadering, net als de realistische en heldere argumenten”, blikt Dubrulle terug. “Van meet af aan wond Core ICT er geen doekjes om. Ze wisten dus duidelijk waarmee ze bezig waren.”

En niet veel later was de samenwerking beklonken. Van strategie tot implementatie: het Core ICT team nam de IT-omgeving van a tot z voor zijn rekening. “Core ICT leverde alles, en verzorgde het volledige plaatje”, gaat Dubrulle verder. “We waren enorm gerust, want we voelden dat ze de over de nodige kennis en ervaringbeschikten. Niet alleen waren we enorm onder de indruk van de geleverde technologie, ook de snelle communicatie was een verademing. Bij grotere leveranciers riskeer je van het kastje naar de muur te worden gestuurd.”

Op een gegeven moment liep er intern bij Moore wat mis, maar ook dan werd het bedrijf vliegensvlug verder geholpen. “Het brandblussysteem was afgegaan, waardoor het materiaal in de ruimte kapot ging”, vult Wauters aan. “We waren ongerust, want dat gebeurde net tijdens de eerste week van de lockdown. Core ICT schoot meteen te hulp en verving het materiaal. Op zo’n moment voel je de menselijkheid van het bedrijf. En niet onbelangrijk: wij genoten de nodige continuïteit.”

 

Partner op hetzelfde niveau

De komende jaren blijft Core ICT aan boord voor technische ondersteuning. Moore heeft alvast grote ambities.

“Ik verwacht dat onze infrastructuur nog zal uitbreiden”, laat Dubrulle weten. “Wel ben ik ervan overtuigd dat Core ICT in staat is om mee te groeien met onze IT-afdeling. In die zin mogen we onszelf gelukkig prijzen. Uit ervaring weet ik dat het niet eenvoudig is om voor technische ondersteuning de juiste leverancier te vinden. Een bedrijf als het onze heeft een partner nodig met een zeker maturiteitsniveau. Bij Core ICT hebben we dat absoluut gevonden.”

 

Wil je graag meer weten over deze case, heb je vragen over vermelde producten of zoek je ook een aanpak op maat voor een specifiek probleem? Neem dan zeker contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Wil je meer weten

Over onze aanpak?

Geef ons een seintje...